Ławka w parku
ANALIZA KOLORYSTYCZNA

STONOWANA JESIEŃ – WPROWADZENIE CZ.1

Kończy się lato przechodząc niezauważalnie w jesień. Jeszcze słabo widoczną i nadal ma się wrażenie, że niewiele się zmieniło, ale kolory stały się delikatniejsze, a na drzewach widać pierwsze zmiany w kolorach liści. Delikatne żółcie, kwitnący wrzos, pojawiają się grzyby w lasach. Czas wyciszenia połączonego z nutką melancholii. Jest jeszcze ciepło i przytulnie.

Stonowana jesień jak mówi nazwa jest najdelikatniejszym z typów jesiennych. Nie jest agresywna w swojej kolorystyce, lecz ciepła i przygaszona. Ponieważ zaś jest zarazem zapowiedzią końca lata można znaleźć w jej palecie jeszcze kolory niebieskie, ale będą cieplejszymi.

Podobny typ urody reprezentuje Olivia Palermo, ale w tym przypadku Olivia oscyluje między zgaszoną a ciepłą jesienią w zależności od…zmiany koloru włosów. Otóż typ jesienny to kameleon. Ciągle się zmienia. Zdecydowanie nie jestem ciepłą jesienią i twierdzę, że Olivia też nie pomimo jej stałych eksperymentów. Obie nosimy intuicyjnie i świadomie zarazem bardzo podobne palety kolorów przygaszone, monochromatyczne i rzadko sięgamy po silne kontrasty. Barwy rude, ceglaste, pomarańczowe, czekoladowe, nie są dla nas. Są zbyt intensywnymi i bardziej odpowiednimi dla ciepłej i głębokiej jesieni o ciemnych lub rudych włosach. W zbyt intensywnych rudych kolorach moje brązowe oczy wyglądają jakby miały stan zapalny, a cera wygląda ziemiście i niekorzystnie. Nawet zieleń oliwkowa musi być stonowana i nie za mocna.

Jestem naturalna blondynką, co powoduje z kolei, że przypominam typ letni. Typem siostrzanym zgaszonej jesieni jest właśnie zgaszone lato, czyli czas, kiedy kończy się lato i zmienia się w początek jesieni. W moim przypadku i Oliwi potrzebny jest kontrast przy skórze, czyli naturalny blond. Pasemka mają przypominać rozświetlenie słońcem, inaczej w zbyt jasnych włosach nasza uroda zginie.  Brązowe wyraziste oczy oraz jasna cera o subtelnym ciepłym odcieniu trudnym do zdefiniowania. Długo miałam problem czy jestem zgaszonym latem czy zgaszona jesienią, z racji naturalnych blond włosów, lecz przygaszonych i wyrazistych brązowych oczu. Ponieważ dobrze mi jest w granacie oraz w większości odcieni niebieskich, karmelowym trenczu oraz niebieskim, który podkreśla brązowe oczy, szarościach, lecz neutralnych bardziej. Zbyt głębokie kolory są za ciemne, chłodne i zbyt ciemne powodują, że ciepła cera staje się ziemista. Miękka szarość pięknie wydobywa zaś ciemną tęczówkę oka podkreślając delikatność cery w subtelny sposób.  Wybierając biel i odcienie ecru dobieram nie za ciepłe, czasem jest lepsza czysta biel lub grafit. Szkockie kraty w nasyconych kolorach są twarzowe dla pań jesieni o rudowłosych i kasztanowych włosach, lecz nie dla typu zgaszonego. Wszelkie wzory typu łączki są z kolei zbyt mdłe i wskazane bardziej dla typów letnich i wiosennych, ale oczywiście w tym wypadku też patrzymy na barwy ciepłe/zimne i poziom kontrastu.

JAK WYGLĄDA PANI STONOWANA JESIEŃ?

Łatwo ją pomylić ze zgaszonym latem, bo może być blondynką o popielatym odcieniu włosów, lecz ten popiel pod wpływem światła okazuje się być ciepłym, a cera nawet jeśli będzie bardzo jasną wręcz alabastrową, nadal będzie delikatna i ciepła. Uwaga typ zagaszonej jesieni nie ma zwykle naturalnych rumieńców na twarzy.

Ten typ urody nie lubi zarówno w ubiorze jak i makijażu zbyt mocnych kontrastów, które przytłoczą jej delikatną aparycję. W jej przypadku stonowanie to zarazem wyeksponowanie walorów.

  • Wrażenie ogólne: kolorystycznie wyciszony
  • Naturalne włosy: popielaty i złoty blond, brązy od jasnego po ciemny. Odradzam farbowanie włosów na jasny blond, a jeśli już bardzo chcemy rozjaśnić włosy, to popielaty blond ładnie będzie współgrał z delikatnymi stonowanymi pasemkami. Szatynki nie powinny w tym przypadku robić jasnych pasemek na włosach i godzić się na taką propozycję fryzjera. Tę opcję zostawiamy pani lato.
  • Oczy: piwne, brązowe, topaz, szare, zielone, niebieskie.

KOLORYSTYKA UBRAŃ

Ważnym jest, aby kolory wybierać przygaszone nie rzucające się w oczy. Ciepłe i chłodne, lecz z dominacją ciepłych odcieni. W tym przypadku kolor ma jakby otulać twarz. Kolory jaskrawe będą niekorzystne i sam kolor będzie głównie widocznym zaś twarz w nim zniknie. Kolory neonowe zostawiamy dla głębokiej zimy.

Kolory bazowe: mleczna biel, kość słoniowa, beże w tym karmelowy, kamienna szarość, granat marynarski.

Kolory neutralne: mleczna biel, kość słoniowa, karmelowy, popielaty, gołębi, grafit.

Błękity: gołębi, pruski, denim, granat, dymny, stalowy, morski, petrol.

Zielenie: oliwkowa, militarna, leśna, mchu, butelkowa.

Brązy i beże: karmel, wielbłądzi, czekoladowy, khaki, kamienny, kawowy, orzechowy, beż cielisty, ciepły beż, taupe, kawa z mlekiem.

Żółcie: piasku, słomy, topaz, bursztyn, ochra.

Pomarańcze: łososiowy, melon. Nadal powinny być przygaszone odcienie rudy i pomarańczowy są za mocnymi dla typu zgaszonego i przytłoczą delikatną urodę.

Czerwienie: czysta czerwień, bordo, marsala koralowa, pomidorowa.

Róże: brudny róż, pudrowy róż, łososiowy, zgaszony koralowy, arbuzowy róż, purpura, rabarbar.

Fiolety: lawenda, wrzos, śliwka, orchidea, morwa, jeżynowy.

DODATKI DLA ZGASZONEJ JESIENI

Obuwie i torebki najodpowiedniejsze będą w kolorach: wszelkie odcienie beżu, złota, brązu, granatu, szarości oraz klasycznej czerni. Rodzaje skór: cielęce, licowe, zamszowe.

Biżuteria: np. złota, bursztyn, turkus, zielony ametyst, perły, ale lepsze będą w ciepłym odcieniu ecru.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *